Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα 5. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα 5. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 28 Μαΐου 2009

ΣΤΟΠ ΚΑΡΕ 5 "Το δικό μου ηλιοβασίλεμα"


Μπορεί ένα φυσικό φαινόμενο, που επαναλαμβάνεται αδιάλειπτα από την αρχή της ανθρωπότητας να έχει πολύπλευρη σημασία και να μη γίνεται ποτέ βαρετό; Η απάντηση είναι ασφαλώς καταφατική! Το ηλιοβασίλεμα είναι κάθε μέρα και σε κάθε γεωγραφικό πλάτος διαφορετικό!! Πόσο απρόβλεπτο μπορεί να γίνει αυτό το παιχνίδισμα χρωμάτων μέσα από μια τεράστια παλέτα, που η ανθρώπινη φαντασία δεν μπορεί καν να συλλάβει; Ίσως αυτός να είναι ο λόγος, που δεν αφήνει κανένα μας ασυγκίνητο!! Πολλές φορές στην εφήμερη ζωή μας "τσακώνουμε" τον εαυτό μας να ρίχνει έστω και κλεφτές ματιές σ'αυτό το υπερθέαμα της φύσης!! Οι πιο ευαίσθητες ψυχές είναι διατεθειμένες να απολαύσουν το σύνολο της διαδικασίας, η οποία μας καθηλώνει παρά τη σύντομη διάρκειά της!! Το ίδιο θα πράξουν και εκείνες με έντονες καλλιτεχνικές ανησυχίες. Ναι, σε μια παρακμάζουσα και απρόσωπη κοινωνία, ευτυχώς θα διακρίνετε ακόμα τέτοια άτομα που με τα μάτια τους ή με τα όποια τεχνικά μέσα διαθέτουν (από το φτηνιάρικο κινητό μέχρι την πιο εξελιγμένη dslr ψηφιακή μηχανή) αποθανατίζουν το ηλιοβασίλεμα!! Είναι όμως η οπτική μαγεία του ηλιοβασιλέματος ο μόνος λόγος, που μας μαγεύει; Φυσικά και όχι!! Είναι η γέφυρα που θα φέρει τη σκέψη μας σε ένα διαφορετικό μήκος κύματος!! Τότε αρχίζει η διαδικασία της περισυλλογής. Το σώμα ηρεμεί και αποστασιοποιείται από το συσσωρευμένο άγχος της ημέρας. Όλες οι αισθήσεις μας επικεντρώνονται στο πνευματικό κομμάτι. Μας "πλημμυρίζει" ένας χείμαρρος αναμνήσεων, σκέψεων, επαναθεώρησης κάποιων καταστάσεων, στοιχεία που μέχρι πριν από ένα λεπτό ήταν καταχωνιασμένα στα εσώψυχα μας και έκαναν αισθητή την παρουσία τους μόνο υποσυνείδητα! Τα λίγα λεπτά του ηλιοβασιλέματος αρκούν για μια περιεκτική ψυχανάλυση, η οποία είναι απαραίτητη για την προσωπική μας εκτόνωση, ίσως και για την επίλυση τυχόν προβλημάτων μας, που τώρα τα εξετάζουμε με πιο ήρεμη ματιά. Ίσως τα λεπτά αυτά να αποτελούν το έναυσμα για ολονύκτιες ή και ολοήμερες σκέψεις, που θα επακολουθήσουν. Ας μην ξεχνάμε, ότι επίσης πρόκειται για την πιο ατμοσφαιρική μετάβαση από την πεζή μέρα στη μυστηριώδη νύχτα! Το ηλιοβασίλεμα, λοιπόν, έχει διαφορετική απήχηση στον ψυχισμό του καθενός και ίσως θα υποθέταμε, ότι είναι μια άκρως προσωπική εμπειρία. Λάθος!! Μπορεί να είναι κάλλιστα το ερέθισμα, που θα φέρει δυο ανθρώπους πιο κοντά, ώστε να εκφράσουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους, ερωτικής και μη φύσεως!! Μπορεί να προσφέρει ακόμη και προσωρινή ανακωχή στον καυγά δύο ατόμων!! Με λίγα λόγια, "κλέβει" την παράσταση για λίγο και γίνεται ο πρωταγωνιστής!! Γίνεται ακόμη και ο δωρεάν συνέταιρος μιας αλυσίδας επιχειρηματιών, που προωθούν τις επιχειρήσεις τους, μέχρι και ολόκληρη την περιοχή που δραστηριοποιούνται προβάλλοντας το ατού του ηλιοβασιλέματος! Η Οία στη Σαντορίνη είναι τρανταχτό παράδειγμα!! Ωστόσο, και σ'αυτήν την περίπτωση, κλισέ ενέργειες, όπως η συνοδεία του υπό τους ήχους lounge μουσικής, δεν αφαιρούν τίποτα από τη μαγεία του, αλλά αντίθετα "προσθέτουν πόντους" στο αισθητικό του αποτέλεσμα. Με δεδομένη την προσωπική μου ευαισθησία, φαντάζεστε χωρίς αμφιβολία, πόσα ηλιοβασιλέματα παρακολουθώ και τη συχνότητα, με την οποία μπαίνω σε γρήγορους στροβιλισμούς σκέψεων, συχνά με έντονη διάθεση αυτοκριτικής. Είναι κι αυτά μέρος της ζωής μου και ένα απαραίτητο συστατικό, που ολοένα τη χρωματίζει διαφορετικά και της δίνει νέες διαστάσεις διευρύνοντας τους ορίζοντες της σκέψης μου. Είμαι ευγνώμων που ζω αυτήν την καθημερινή εμπειρία!! Με τη βοήθεια της ταπεινής κάμερας του κινητού μου θέλησα να καταγράψω ένα ψήγμα του ερεθίσματος και να σας το παραθέσω! Αν και πρόκειται για δημόσιο αγαθό, αισθάνομαι να με συνδέει μια σχέση μοναδική με το ηλιοβασίλεμα, που πάντα με εκπλήσσει ευχάριστα, ενώ συχνά αναιρεί φαινομενικά μου αδιέξοδα και με κάνει βαθύτατα σκεπτόμενο ον. Αυτό είναι δικαιωματικά το δικό μου ηλιοβασίλεμα!!

Σάββατο 9 Μαΐου 2009

ΣΚΕΨΕΙΣ 5


ΟΙ ΑΛΛΟΙ: Ο ΕΥΚΟΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ!!

Είναι πλέον σαφές, ότι η ίδια η καθημερινότητα δίνει ισχυρά εναύσματα για προβληματισμό και μελέτη του σύνθετου οικοδομήματος, που ονομάζεται προσωπικές σχέσεις. Έτσι, μέσα στο στριμωξίδι και την αισθητή ζέστη του αστικού λεωφορείου, η ταλαιπωρία μου μπήκε αυτόματα σε δεύτερη μοίρα, όταν άκουσα πεντακάθαρα την επίπληξη μιας κοπέλας 25 περίπου ετών προς το φίλο της, προφανώς. Με έντονο ύφος και ένταση φωνής ικανή να καλύψει τη βοή των επιβατών, αλλά και του δρόμου του είπε: "τελικά σου πέφτω πολλή! Μάλλον έχασα τα χρόνια μου μαζί σου"!! Σκληρές κουβέντες από τα χείλη μιας πραγματικά γλυκιάς φυσιογνωμίας!! Φυσικά, θα μπορούσα να παραμείνω στο χιουμοριστικό κομμάτι της φράσης (η κοπέλα μιλούσε σα να έφτασε στο τέρμα της ζωής της έχοντας χάσει τοοοόσα χρόνια)!! Ωστόσο, προβληματίστηκα βαθύτερα. Είναι γεγονός, ότι ο χρόνος δε γυρίζει πίσω και επομένως ό,τι θεωρείται χαμένο υπό αυτή την έννοια δεν μπορεί να ανακτηθεί. Το ζητούμενο, όμως, βρίσκεται στην επικοινωνία των ανθρώπων και του ζευγαριού στην προκειμένη περίπτωση. Όταν φτάσουμε στο σημείο να έχουμε μόνο απαιτήσεις βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τον άνθρωπό μας και περιορίζοντας στο ελάχιστο τη συζήτηση ως μοναδική διέξοδο στα προβλήματα που εμφανίζονται περιστασιακά, τότε η ισορροπία της σχέσης μας έχει ήδη διαταραχθεί!! Η οπτική των πραγμάτων δεν είναι πια αντικειμενική, αφού βάζουμε παρωπίδες και στηριζόμαστε αποκλειστικά στα "θέλω": θέλουμε από τους άλλους να μας αγαπούν με όλο τους το "είναι", να μας ακούν πάντα προσεκτικά, να μας έχουν τυφλή εμπιστοσύνη και γενικά να μας υπηρετούν, ώστε να μας οδηγήσουν στην ιδανικότητα που κάποτε ονειρευτήκαμε!! Παράλληλα, σταματούμε κάθε μηχανισμό αυτογνωσίας και αυτοκριτικής θεωρώντας δεδομένο το δικό μας αλάθητο και άμεμπτο!! Το επόμενο λογικό βήμα είναι η ανεύρεση αιτιών και αφορμών, ώστε να κατηγορήσουμε ελαφρά τη καρδία το συνάνθρωπό μας. Καθότι κανένας δεν είναι τέλειος, το μόνο εύκολο είναι να επισημάνουμε μια σειρά ελαττωμάτων. Αυτό ήταν!! Καταφέραμε να κρυφτούμε άνετα πίσω από το δάκτυλό μας και να τορπιλίσουμε κάθε ευκαιρία εκτόνωσης της κρίσης στη σχέση μας!! Συγχαρητήρια!! Με λίγη ακόμη προσπάθεια και ανάλογα με τα αποθέματα υπομονής του ατόμου στο οποίο επιτιθέμαστε, θα έχουμε πετύχει την οριστική ρήξη!! Ο δύσκολος δρόμος είναι ο διαμετρικά αντίθετος, δηλαδή να αναδείξουμε τα καλά στοιχεία του συντρόφου μας και να τον προτρέψουμε με ήρεμο και σωστό τρόπο να εξαλείψει εκείνα τα αρνητικά στοιχεία, που ενδεχομένως μας ενοχλούν ή μας στεναχωρούν. Αλήθεια, αναρωτηθήκαμε ποτέ τι είναι αυτό που αγαπήσαμε στο άνθρωπο αυτό; Τι είναι αυτό το ιδιαίτερο, που τον κατέστησε ξεχωριστό στα μάτια μας; Ποια είναι η πραγματική διάσταση του προβλήματος και πώς φτάσαμε σ'αυτό; Ποια ήταν η δική μας συμπεριφορά και πώς επηρέασε την όλη κατάσταση; Η απόρριψη της πικρής αλήθειας είναι εύκολη και ανώδυνη για μας, αλλά κακός σύμβουλος για τη σχέση μας, αφού δημιουργεί μια ψευδαίσθηση, στη οποία επαναπαυόμαστε και χάνουμε κάθε επαφή με την πραγματικότητα. Όταν και αν συνειδητοποιήσουμε την τελευταία, πιθανόν να είναι αργά!! Η υπερεκτίμηση του εαυτού μας σε συνδυασμό με την υποτίμηση του συντρόφου μας και την έλλειψη επικοινωνίας είναι το εκρηκτικό κοκτέιλ της σίγουρης αποτυχίας!! Μπορεί στην περίπτωση του περιστατικού που προανέφερα να πει κανείς, ότι η κοπέλα έχει το ελαφρυντικό του νεαρού της ηλικίας. Λάθος!! Έχει πλήρη δυνατότητα σωστής κρίσης και καλώς ή κακώς ζει σε μια κοινωνία αρκετά "πονηρή", ώστε να ωριμάσει η ίδια γρηγορότερα!! Σε κάθε περίπτωση δεν έχει το δικαίωμα να ξεφτιλίζει το άτομο, που κάποτε αγάπησε με το χειρότερο τρόπο μπροστά στο μεγάλο και απρόσωπο κοινό του αστικού λεωφορείου!! Τέτοια θέματα είναι καθαρά προσωπικά, δε θίγονται σε κοινόχρηστούς χώρους και σίγουρα όχι τοιουτοτρόπως!! Προσωπικά, οι παραπάνω σκέψεις μου "στοίχησαν" δύο στάσεις (κατέβηκα πολύ πιο μακριά από εκεί που ήθελα)!! Ωστόσο, άξιζε τον κόπο να τις μοιραστώ μαζί σας και ελπίζω να ευαισθητοποιήσουν αρκετούς από εμάς, ώστε να ζούμε αρμονικότερα!! Υπάρχουν πάντα τα αντικειμενικά προβλήματα στη ζωή μας!! Δεν είναι ανάγκη να επιφορτιζόμαστε και με νέα, που θα μπορούσαμε κάλλιστα να αποφύγουμε, ώστε να μην πληγωθεί κανείς!!



Τρίτη 7 Απριλίου 2009

ΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΙΣΕΙ! 5




ΚΑΦΕ - ΜΠΑΡ ROMANCE

Μαρία Κάλλας 7 (περιοχή Ποσειδωνίου) - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τηλ. 2310859925


Με αφορμή έναν περίπατο στην περιοχή του Ποσειδωνίου θυμήθηκα να επισκεφτώ τη Romance. Ένα καφέ-μπαρ, το οποίο άντεξε στο χρόνο, χωρίς φανταχτερές ταμπέλες, σε πείσμα των συνεχών αλλαγών, που συμβαίνουν στο συγκεκριμένο είδος καταστημάτων και που αποτελεί πλέον διαχρονική αξία στη διασκέδαση της πόλης. Εμείς προτείνουμε στους παλιότερους να τη θυμηθούν και στους νεότερους ή τέλος πάντων στους νέους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να τη γνωρίσουν!! Τις πρωινές και απογευματινές ώρες η Romance είναι μια πολύ καλή πρόταση για τον καφέ σας. Εφόσον ο καιρός το επιτρέπει, το πλακόστρωτο με τα δέντρα την κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, πιο απρόσωπα μαγαζιά και για το λόγο αυτό θα δείτε να την προτιμούν ακόμα και οικογένειες, ενώ είναι το ιδανικό περιβάλλον για χαλαρή κουβεντούλα. Είμαστε σίγουροι ότι και τα βράδια θα είναι εξίσου ενδιαφέροντα με παλιά, όπου οι θαμώνες ήταν ένα κράμα φανατικών ροκάδων, φοιτητών, γιάπηδων και άλλων εναλλακτικών τύπων, που γίνονταν μια παρέα υπό τους ήχους καλής μουσικής!!

Τα ακούσματα είναι καθαρά προσανατολισμένα στη ροκ μουσική και είναι πολλοί αυτοί που ισχυρίζονται, ότι πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα αυθεντικά ροκάδικα, που απέμειναν στη Θεσσαλονίκη. Η ατμόσφαιρα του μαγαζιού παραμένει το ίδιο ζεστή, όπως στα μέσα της δεκαετίας του '80, όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του. Σε περιορισμένα τετραγωνικά, η πέτρα, οι πορτοκαλί αποχρώσεις και το ξύλο συνθέτουν ένα αρμονικό και φιλικό περιβάλλον, που λίγοι πια χώροι διαθέτουν και θυμίζουν πιο "ανθρώπινες" εποχές. Μόνο ένας νεαρός, που σερφάριζε στο... facebook με ένα netbook διέκοψε το νοσταλγικό ταξίδι του νου μας και μας επανέφερε στη σημερινή πραγματικότητα!! Δεύτερη...προσγείωση η τιμή του καφέ, που απείχε πολύ από την αντίστοιχη της εποχής των δραχμών και ακολουθεί τα πλαίσια των υπολοίπων καταστημάτων!! Η ποιότητα αυτού δεν είναι από τις καλύτερες δυνατές, ενώ μας ενόχλησε το γεγονός, ότι τον ήπιαμε "ξεροσφύρι"!! Αντίθετα, ένα από τα δυνατά χαρτιά της Romance είναι ο κατάλογος με τις μπύρες, όπου θα μετρήσετε περί τα 35 είδη (τουλάχιστον θεωρητικά), ενώ αυτές προσφέρονται με...ολίγα πατατάκια. Η εξυπηρέτηση ήταν τάχιστη και με τη δέουσα ευγένεια!! Σε κάθε περίπτωση η Romance είναι μια αυθεντική και ξεχωριστή πρόταση καφέ-μπαρ, που δεν πρέπει να απουσιάζει από τη λίστα σας, ενώ κάλλιστα μπορείτε να τη συνδυάσετε με μία βόλτα στα καινούργια θεματικά πάρκα της Νέας Παραλίας, στα οποία θα αναφερθούμε εκτενώς σύντομα!!

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΤΖΟΝΑΚΟΥ 5

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2009

 

Έφτασε η ώρα των νέων του μήνα!! Λογικά, κάπου εδώ, βασιζόμενος σε όσες, έστω υλικές, αλλαγές είχαν δρομολογηθεί στο χώρο του σπιτιού, θα έπρεπε να ήμουν τουλάχιστον χαρούμενος!! Ωστόσο, ο αστάθμητος παράγοντας, η ανατροπή έκαναν και πάλι την απειλητική τους εμφάνιση στην ήδη ταραγμένη ψυχική μου ηρεμία. Είναι άκρως σατανικό αυτό που μου συμβαίνει τακτικά. Όταν πλέον προσεγγίζω ένα σημείο λεπτής ισορροπίας σε όλα τα καίρια θέματα της ζωής μου, μια αόρατη δύναμη, συνήθως ένα νέο πρόβλημα, με σπρώχνει στο κενό!! Πολλοί από εσάς θα σκεφθήκατε, ότι με έστησαν κάποιοι τεχνίτες ή μερικά έκτακτα έξοδα ακύρωσαν προγραμματισμένες αγορές. Ναι, συνέβησαν ΚΑΙ αυτά κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, όμως δεν είναι ο κύριος λόγος, που με οδηγούν σε μελαγχολικά μονοπάτια.

 

Ο τελευταίος αφορά προβλήματα της γυναίκας μου, τα οποία σαφώς επηρεάζουν και εμένα κατά δύο έννοιες. Πρώτον, τα όποια εμπόδια στη ζωή της διαταράσσουν άμεσα την ψυχολογική κατάσταση και τη συμπεριφορά της, με αποτέλεσμα να κλείνεται στον εαυτό της, να απομονώνεται από το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον και να εξιστορεί αμέτρητες φορές το πρόβλημά της με έκδηλη και δικαιολογημένη, βέβαια, αγανάκτηση, σα να προσπαθεί να βρει μ’αυτόν τον τρόπο την πολυπόθητη λύση!  Δεύτερον, ανέκαθεν ήμουν καλός ακροατής, διότι απλά «ένιωθα» το άτομο που μου εξιστορούσε τις δυσκολίες του και προσπαθούσα να εμβαθύνω μπαίνοντας νοητά στη θέση του, σα να ήταν δικό θέμα, ώστε να βάλω το δικό μου λιθαράκι στην επίλυση των προβλημάτων. Ο ευαίσθητος χαρακτήρας μου έκανε ιδιαίτερα ψυχοφθόρα αυτή τη διαδικασία οδηγώντας με σταθερά σε καταστάσεις θλίψης!!  Καταλαβαίνετε, λοιπόν, όταν πρόκειται για ένα τόσο κοντινό και αγαπημένο πρόσωπο, τα συναισθήματα γίνονται πιο έντονα από ποτέ και η επαναφορά της ψυχικής γαλήνης δυσκολότερη! Δυστυχώς, δεν είμαστε προγραμματισμένες μηχανές, ώστε με ένα απλό reset να επανέλθουμε στα default settings!! Καλούμαστε μόνοι να βρούμε τον τρόπο ομαλής λειτουργίας του συστήματος!! Ο Φεβρουάριος του 2009 έγινε συνώνυμος πια με αυτόν τον κυκεώνα, από τον οποίο καταβάλλω μεγάλη προσπάθεια να απεμπλακώ καταθέτοντας όλα τα ψυχικά αποθέματα, τα οποία διαθέτω και είναι πολλά, αλλά όχι αστείρευτα!! Είμαι σίγουρος, ότι θα τα καταφέρω και πάλι και θα βγω πιο δυνατός!!

 

Αν δείτε τη συχνότητα των αναρτήσεων να μειώνεται τις προσεχείς μέρες, θα οφείλεται σε όλα όσα σας εξήγησα!! Θα μπορούσα να επικαλεστώ τα ουκ ολίγα προβλήματα του υπολογιστή, ο οποίος «πνέει τα λοίσθια» και χρήζει άμεσης αναβάθμισης (όμως και εδώ το πολυπόθητο ανταλλακτικό αργεί)!! Πιο απλά, θα μπορούσα απλά να σωπάσω, όπως κάνω στο δρόμο με όλα τα άτομα που συναντώ καθημερινά. Αυτό, ωστόσο, θα ήταν ανήθικο απέναντι στους αναγνώστες μου, οι οποίοι με τιμούν τακτικά με την επίσκεψή τους και  δικαιούνται, αν μη τι άλλο, μιας ειλικρινούς συμπεριφοράς απέναντί τους!! Επιπλέον, δε θα μπω στη λογική των «εύκολων» αναρτήσεων, π.χ. να δημοσιεύω συνέχεια φωτογραφίες ή και βιντεάκια από το youtube, αφού επιθυμώ να διατηρήσω ένα διαφορετικό ύφος στα «Παραλιακά». Αυτό δε σημαίνει, ότι θα φτάσω και στο άλλο άκρο της…εξαφάνισης!! Έτσι π.χ. τα «τιπάκια» θα είναι στις οθόνες σας γύρω στην Τετάρτη. Τέλος, σας διαβεβαιώνω, ότι αν και η μελαγχολία είναι ανθρώπινο συναίσθημα και τη βιώνουμε κάποιες φορές στη ζωή μας, δε θα εγκλωβιστώ ποτέ στα δίχτυα της και αν αυτό συμβαίνει κάποτε, είναι ασφαλώς προσωρινό!! Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω τη φίλη μου, Νάσια για τη θερμή πρόσκλησή της για το καρναβάλι της Ξάνθης, την  οποία όμως θα αποδεχθώ του χρόνου, όπου όλα θα είναι καλύτερα!! Να περάσετε όλοι υπέροχα το τριήμερο και να γεμίσετε θετική ενέργεια!! Γεια σας!!

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP